A verseny első körének harmadik kanyarjában Max Chilton megcsúszott és oldalba találta csapattársát, a Monacói Nagydíjon a Marussia első pontjait szerző Jules Bianchit. Chilton autója nem sérült meg túlságosan, de a fiatal britnek el kellett könyvelnie élete első kiesését a Forma-1-ben (Chilton amúgy bravúros sorozata 25 versenyig tartott, amire korábban egyetlen újonc pilóta sem volt képes). Bianchi versenyautó viszont alaposan összetört, a francia sértetlenül szállt ki belőle, a romeltakarítás 7 körön át tartott. A felvételek tanúsága alapján egyértelműen Chilton hibájából történt az ütközés, ám ő ezt másképpen látja. Szerinte Bianchi felelőssége volt a baleset, aki annak ellenére fordult be a kanyarba, hogy – Chilton feltételezése szerint – túl későn fékezett.
„Neki kellett volna látnia engem.” – mondta a futam után a brit. A versenybíróság azonban őt látta vétkesnek, ezért a soron következő Osztrák Nagydíjon három helyes rajtbüntetéssel kell számolnia.
Nemcsak ez, hanem a futam végi ütközés is nagy vitákat kavart. Sergio Perez Felipe Massával csatázott a negyedik helyért, a Williams brazilja a célegyenesben a DRS segítségével támadta a mexikóit, amikor a féktávon összeért a két autó és kivágódtak a pályáról. Szerencsére mindketten megúszták a bukást, pedig körülbelül 30 G érte a testüket, ez a testsúlyuk harmincszorosának megfelelő erőhatás. Mára a rutinvizsgálatok után mindketten elhagyhatták a kórházat. Szintén szerencsével járt a futamot végül harmadik helyen befejező Sebastian Vettel, akinek autója mellett nem sokkal suhant el Massa Williams-e.
Utólag természetesen mindkét fél (a pilóták és a csapat egyaránt) védte a maga becsületét, de a külső szemlélők, a szakértők és a szurkolók táborát is megosztotta ez az eset. Bár többen hajlanak afelé, hogy Perez hibájából ütköztek (mivel a mexikói balra, Massa felé húzott a féktávon), mások, például a háromszoros világbajnok és ebben a történetben pártatlan Niki Lauda szerint Massa felelős a balesetért, mondván, hogy ilyen helyzetben a hátulról érkező versenyzőnek kell jobban ügyelnie. Az ügyhöz az is hozzátartozik, hogy egyik autóban sem működtek tökéletesen a fékek. Massa elszántan védte a maga igazát, utólag még kevesellte is a Perezre kiszabott büntetést, ex-versenymérnöke, Rob Smedley pedig Perez csapatát, a Force Indiát marasztalta el, mondván, hogy miért nem fogták vissza a technikai gondokkal küzdő pilótájukat.
Végül is a versenybíróké volt az utolsó szó és ők Perezt látták hibásnak a balesetben, akinek így Ausztriában öt hellyel hátrább kell indulnia a futamon, mint amit a kvalifikáción megszerez. A Marussiák esetében inkább egyetérthetünk a döntéssel, a Massa-Perez találkozóval kapcsolatban (a felvételek, de még inkább a reakciók alapján) már nem biztos, hogy ennyire egyoldalú a vétkesség/vétlenség kérdése.
(Fotó:smh.co.au/planetf1.com)