5. szakasz: Ypres – Arenberg Porte du Hainaut, 155.5km (július 9.)
Bár messze nem lesz olyan ráós, mint a Paris-Roubaix, ez a szakasz is kirázhatja azért a lelket azokból, akik végighaladnak rajta. Nem kevesebb, mint 9 macskaköves szakasz nehezíti majd a keresek dolgát, ráadásul mindegyik az utolsó 87 kilométeren belül lesz.
10. szakasz: Mulhouse – La Planche des Belles Filles, 161.5km (július 14.)
A francia nemzeti ünnepen igencsak meg fognak izzadni a mezőny tagjai. A szakasz során gyakorlatilag nem lesz olyan kilométer, amely ne emelkedne. Már 20 kilométer után jön egy második kategóriás emelkedő, majd még hét komolyabb felmenet vár a kerekesekre. Köztük négy brutális első kategóriás kapaszkodó, melyek mindegyike átlagosan több mint 8%-os meredekségű, míg a Col de Chevréres rövid, de kíméletlen szakasza olyan, mintha egy falra kellene feltekerni.
14.szakasz: Grenoble – Risoul, 177km (július 19.)
Ennek a szintén hegyi befutóval záruló szakasznak az az érdekessége, hogy már az előző nap során kímélik a szervezők a mezőnyt, hiszen a 13. szakasz is hatalmas mászásokat kínál, és erre tesz rá a július 19.-i szakasz, mely egy új csúcsot hoz a programba, a Risoult.
18. szakasz: Pau – Hautacam, 145.5km (július 24.)
A szervezők az utolsó hét egymás követő napjaira tervezték be a két legrövidebb szakaszt, melynek második felvonása a Hautacam-ba tartó, kevesebb, mint 150 kilométeres etap. Apró pikantéria, hogy ezen a szakaszon meg kell mászni a Col du Tourmalet csúcsát is, ami az egyik legendás emelkedő – ráadásul a hegyi menők utolsó esélye a pöttyös trikóért zajló harcban.
20. szakasz: Bergerac – Périgueux, 54km – egyéni időfutam (július 26.)
A háromhetes versenyek érdekessége, hogy hiába a sok ezer kilométernyi kemény tekerés, a bődületesen nehéz emelkedők és a hatalmas sprintek, az összetett győzelem sorsáról akár egy alig 1 órányi szakasz is dönthet. A Tour de France utolsó előtti szakasza az 54 kilométeres egyenkénti időfutam, ahol a sárga trikót meg lehet szerezni, de akár el is lehet veszíteni.