Jump to content

UEFA: dől a lé a mezszponzoráció által

2015. 02. 24. 14:07

Az előzőszezonhoz képest 20 százalékkal, 687 millió euróra nőtt a mezszponzorációból befolyó összeg a hat európai labdarúgó topligában. A felmérés - amely a holland bajnokságot is ide vette - szerint a pénzcsapot a Közel-Keletről nyitották meg.

Egy német felmérés szerint a német, angol, francia, olasz, spanyol és holland játékosok trikóin látható hirdetések csaknem negyede a Közel-Keletről származik. Az arab emírségekbeli és katari cégek összesen 160 millió euró értékben fektetnek be, ebből 40 milliót az FC Barcelona kap a Qatar Airwaystől. A második helyen a német vállalatok állnak 112 millióval.

A legnagyobb előrelépés az angol Premier League-ben figyelhető meg, amelynek csapatai a 213 milliós összbevételük révén 36 százalékkal keresnek többet. Ez főként a Manchester United busás szerződésének köszönhető a General Motorsszal, ennek értelmében a klub hét éven át 457 millió euróért népszerűsíti a Chevrolet autómárkát. A második helyen a spanyol Primera División áll, ahol a 30 százalékos növekedés révén 113 millió eurónyi mezhirdetéshez jutnak az egyesületek.

(mti)

(Fotó:dailymail.co.uk)