Jump to content

Michelisz Norbiék a hétvégén Oroszországban versenyeznek

2014. 06. 04. 07:39

A Túraautó-világbajnoki sorozat idei hatodik versenyhétvégéjének Oroszország ad otthont. Ahogy a Forma 1-ben, úgy a WTCC-ben is egy márka dominál igazán, itt a Citroenek hátát nézi a mezőny, amelynek versenyzői kilenc futamból nyolcat behúztak. Kérdés, hogy a moszkvai pályán megtörik-e a francia dominancia, és ha igen, akkor Michelisz Norbert bele tud-e szólni a dobogóért folyó harcokba.

Sokáig vártak az oroszok, míg világszínvonalú versenysorozatok fogadására alkalmas pályát hoztak létre náluk, de immáron két éve folyamatosan vendégül láthatnak különböző rangos kategóriákat, köztük a WTCC mezőnyét is.
Mint oly sok más aszfaltcsíkot a világon, a Moszkvától 97 kilométerre fekvő pályát is Hermann Tilke tervezte. Átadására 2012 júliusában került sor. A vonalvezetés számos izgalmas elemet tartogat a pilóták számára, gyors és lassú kanyarok, nagy féktávok egyaránt találhatók rajta, legjellegzetesebb pontja talán a célegyenes előtti hosszú egyenes, melynek végén kínálkozik a legkedvezőbb lehetőség az előzésre.

A jelenleg a Forma-1-es Toro Rosso csapatát erősítő orosz Daniil Kvyat volt az első hazai versenyző, aki győzni tudott ezen a helyszínen, az Eurocup Formula Renault 2.0-ás kategóriájában. Ezzel együtt erre a pályára valószínűleg soha nem látogat el a Száguldó Cirkusz mezőnye – az F1-es Orosz Nagydíj Szocsiban lesz.

A Túraautó Világbajnokság mellett rendeztek itt már többek között World Series by Renault, Superbike és DTM futamokat is. Sajnos az első tragédiára sem kellett túl sokat várni. A tavalyi Superbike-hétvégén a Supersport kategóriában az olasz Andrea Antonelli vesztette életét, miután a nagy esőben elcsúszott a motorjával és egyik versenyzőtársa elgázolta.

A WTCC-ben szerencsére vidámabb emlékekről számolhatunk be. Az eddigi két versenyen Yvan Muller és Michel Nykjaer diadalmaskodott, de magyar szempontból is örömteli volt az a hétvége, hiszen Michelisz Norbi az első versenyen harmadikként végzett, a másodikon pedig ötödik lett. Mindkét futam tartogatott egy-egy döbbenetes jelenetsort: míg az elsőn az egyik mentést végrehajtó jármű robbant le – és a pályabíróknak „szégyenszemre” kézzel kellett a sérült autót levontatni a bukótérből – addig a második verseny vége felé a célegyenesben nem kevesebb, mint öt autó került egymás mellé, közülük végül hárman össze is gabalyodtak.

Soha rosszabb túraautós hétvégét!

(Fotó: Zengő Motorsport)