Jump to content

Ilyen volt Michelisz Norbi féléve

2014. 06. 11. 12:16

A tavalyi év számos jó eredménye után sokat vártak, várhattunk Michelisz Norbitól és a Zengő Motorsporttól a 2014-es szezonban. Hat versenyhétvége után kijelenthetjük, hogy a jelenhelyzet nem éppen rózsás, de közel sem tragikus. Íme az első félév mérlege a WTCC magyar pilótája számára.

Ismerős-ismeretlen környezetben kezdődött az idei év, hiszen bár a márka tavalyhoz képest ugyanaz, a Honda, a rengeteg szabályváltozás miatt mégsem beszélhetünk ugyanarról a sorozatról. Mások a körülmények, mások a feltételek és persze mások az ellenfelek is.Lássuk a száraz tényeket! Hat hétvége, tizenkettő helyett tizenegy verseny (a rossz időjárási körülmények miatt törölték a második szlovákiai futamot), Norbi ebből egyszer nem tudott rajthoz állni (Marokkóban a második versenyen a harmadik rajthelyről indult volna, de a technika ördöge közbeszólt), a maradék tíz futam mindegyikét pontszerző helyen fejezte be, legjobb eredményei egy negyedik hely a Salzburgringen és egy dobogós pozíció a Slovakiaringen.

Ez összességében a bajnoki pontverseny kilencedik helyére elég, csapattársai közül Tiago Monteiro a negyedik, Gabriele Tarquini az ötödik, Mehdi Bennani pedig a tizedik.Mi van ennek hátterében? Elsősorban a megváltozott szabályok és erőviszonyok. Tavaly ugyanekkor Norbi négy dobogós helyezésnél járt, nem ritkán jobban teljesített, mint a két JAS Motorsportos márkatárs, Tarquini és Monteiro. Idén az új, megváltozott autóknak köszönhetően jobban kijön a gyári csapat előnye, nehezebb rajtuk fogást találni, sajnos nem egyszer szembesülünk azzal, hogy Norbi a leglassabb a négy Honda közül.

A nyers tempóhiány tükrében egyáltalán nem rossz az eddigi produkció.De a Hondát háttérbe szorítja a sorozatban idén bemutatkozó Citroen, a volánnál Mullerrel, Lópezzel és Loebbel, amely trió mintha örökölte volna a Muller-Huff-Menu Chevroletes csapat hagyományait, már ami a megsemmisítő fölényű győzelmeket illeti. 2014-ben a Citroent eddig csak egyszer, a második hungaroringi versenyen sikerült legyőzni (Gianni Morbidellinek köszönhetően), a francia márka tíz győzelemnél jár. Sőt! A Honda még csak nem is egyértelmű második erő a Citroen mögött, a Tom Chilton és Tom Coronel által vezetett Chevrolet – főleg az első néhány futamon – sajnálatos módon szintén elverte a Hondákat. A lemaradást sikerült ugyan csökkenteni, talán kiegyenlíteni, de a Hondának bele kell húznia a hátralévő futamokon, ha ő akar lenni a Citroen elsőszámú kihívója.Kanyarodjunk vissza Norbihoz! Moszkva után sajnos még mindig nincs megszelídítve ez az idei technika, a mostani hétvégén is előfordultak eddig nem tapasztalt műszaki zűrök.

A Hungaroringen idén nem ünnepelhettük Norbit a pódiumon, bár az első futam rajtja nem kisebb bravúr, mint a korábbi évek dobogói. Kevés olyan pálya maradt, ahol a Citroen gyakran verhetetlennek tűnő hármasát utol lehet érni, de törekedni kell arra, hogy a Zengő Motorsport Hondája ott legyen a közvetlen üldözők között. Valószínűleg futamgyőzelemről idén nem beszélhetünk, de az év második felében (erőt merítve a salzburgringi és a szlovákiai eredményekből) biztosan láthatjuk még Micheliszt a dobogóról integetni. (Fotó:mno.hu)