Jump to content

WTCC: A rutinos róka, a szupersztár és a meglepetésember

2014. 06. 14. 12:56

Talán még maga José Maria López sem hitt abban az idei év elején, hogy a Túraautó-vb. fél-távjánál az ő neve áll majd a tabella élén, méghozzá tetemes, 41 pontos előnnyel. A Citroen triója bombaformában van, ebben némi segítséget azért a csúcstechnika is ad, a nézőknek pedig valami hasonló stratégiát kell követniük, mint a Forma-1 esetében: ha már van egy kiemelkedő csapat, amelyet senki más nem tud még csak megközelíteni sem, legalább házon belül van miért izgulniuk.

A négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller és a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb szerződtetése elég hamar nyilvánosságra került tavaly és megkezdődtek a találgatások: vajon Muller 2014-ben is lesöpri a pályáról az ellenfeleket? Vajon Loeb képes lesz megállítani őt? A Citroen harmadik versenyzője az argentin López lett, szerződtetése keveseket lepett meg, köszönhetően fantasztikus beugrásának a hazai versenyén.

López azonban rögtön odacsapott a két titán közé, de még inkább eléjük: Marokkóban megszerezte a pole pozíciót, majd az első versenyen gond nélkül végigkocsikázva a szűk pályán elhappolta csapattársai elől a Citroen első WTCC-s győzelmét. Erre már sokan felkapták a fejüket. A második futamon Loeb is gyorsan feliratkozott a győztesek közé, de López ismét ott volt mögötte (Muller balszerencsés módon kiesett a rajtnál).

Franciaországban Lópezt és Loeböt egy időmérős szabálytalanság miatt a rajtrács végére száműzték. Muller győzött az első futamon, a másodikon viszont López nyert(!). A Hungaroring volt az egyetlen olyan helyszín idén, ahol a francia márka csak egyszer győzött, míg az első versenyen Muller ért elsőként a célba, a másodikon az ötödik, hatodik és kilencedik helyeket tudták mindössze elcsípni. A Slovakiaringen a rossz idő miatt csak egy versenyt rendeztek, Muller büntetés miatt lemaradt, Loeb megszerezte második győzelmét. Ausztriában először Muller győzött, de a második futamon újra kiesett a rajtnál (némi pikantéria, hogy a francia Lópezzel akadt össze), az argentin megint nyert, ezt a sikert a legutóbbi orosz hétvége első fordulójában megismételte, de a második futamon a rajtrácson ragadt, a győzelem pedig ezúttal a negyedik Citroené lett, amelyet Ma Qing Hua vezetett.

José Maria López vezet tehát a pontversenyben, némi balszerencsés előjel a számára, hogy a WTCC történetében csak háromszor fordult elő, hogy az a versenyző nyerte meg az év végén bajnokságot, amelyik fél-távnál az élen állt. Muller küszködik az idei technikával, meg az erős riválisokkal, Loebnek pedig (bár csak 7 ponttal van Muller mögött) még szoknia kell egy kicsit ezt a szériát, Moszkvában is látszott, hogy a versenyszituáció egyelőre nem az erőssége.

A rajongók pedig tovább találgathatnak: Mullernek meglesz az ötödik? Loeb összeszedi magát és egy nagy hajrával valami egészen egyedit ér el az autósportban? Vagy López megtréfálja csapattársait, és ahogy az első győzelmet, úgy az első bajnoki címet is elhalássza előlük?

(Fotó:eurosport.yahoo.co.uk/auto123.com)