Az 1979 és 2000 közötti 21 évben nem termett egyéni bajnoki cím a Scuderiának. Egyelőre nem ilyen rossz a jelenlegi helyzet, de minimum nyolcéves szakadék már lesz a legutóbbi siker óta. Csak most értékelődhet fel igazán az a páratlan teljesítmény, amit a Michael Schumacher-Jean Todt-Ross Brawn trió vezetésével ért el 2000 és 2004 között a csapat. Még Kimi Raikkonen 2007-es világbajnoki címe is betudható valamennyire a schumacheri idők utóhatásainak és azt se felejtsük el, hogy akkor még Todt állt a csapatvezetői poszton.
2008-ban kis híján megint sikerült a bravúr, Felipe Massa megkoronázása egyetlen kanyaron múlt (Stefano Domenicalli így is elkönyvelhette egyetlen – konstruktőri – bajnoki címét csapatvezetőként). Azóta minden egyes szezont úgy kezd meg a Ferrari (kivéve talán 2012-t), hogy nincs mese, visszaszerzik az elvesztett elsőséget. Kétségtelen, hogy a drasztikus 2009-es szabályváltozások (megváltozott aerodinamika, új technikai berendezések, mint a KERS vagy a DRS stb.) érzékenyen érintették a Forma-1 két legsikeresebb csapatát, a Ferrari mellett a McLarent is és a wokingi istálló ugyanúgy szenved a sikertelenségtől.
A Ferrari azonban más. A Luca di Montezemolo vezette gyár egy egész országnak „tartozik” elszámolással a teljesítményükért. Évek óta lemaradásban vannak, ami az autófejlesztést illeti, és hiába ígérik le a csillagokat az égről a szezon elején, ha elmaradnak a várva várt sikerek. Domenicalli távozott, helyét egy „amatőr”, Marco Mattiacci vette át. A csapatvezetői posztra azonban állítólag egy nagyágyút szeretnének, Ross Brawn és Flavio Briatore neve is felmerült. James Allisont, a Lotus korábbi szakemberét már a fedélzeten tudhatják. Ám az idei autó sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, félő, hogy 1993 óta először megtörténik az a csúfság, hogy Maranello-ban nem kondítják meg a harangokat a Ferrari-győzelem tiszteletére. A gyárban állítólag már a 2015-ös autón dolgoznak nagy erőkkel.
Hogy a Ferrari versenycsapatát még nem szedték ízekre Olaszországban, az nagyrészt Fernando Alonso-nak köszönhető. A spanyol két alkalommal is (2010, 2012) a sírból hozta vissza a csapatot és annak világbajnoki reményeit, tette ezt erősebb autók (Red Bull, McLaren) ellen és mindkétszer az utolsó futamon bukta el a titulust. Ha megszerzi régóta várt harmadik világbajnoki címét, történelmet ír, hiszen még soha senki nem kényszerült ilyen hosszú várakozásra két bajnoki elsőség között. Alonso állítólag kitart a Ferrari mellett, de egyre erősödnek azok a pletykák, melyek szerint megunta a sikertelenséget és átpártol a McLarenhez vagy a Mercedes-hez.
Addig is marad a remény és a fogadkozás. Kimi Raikkonen egyelőre nem találja győztes formáját, talán majd jövőre. Ha viszont Alonso nem ér fel a csúcsra a Ferrarival, ki lehet az új Schumacher, aki visszaszerzi a dicsőséget? Esetleg egy másik német bajnok, Sebastian Vettel. Esetleg egy csiszolatlan gyémánt, mint Nico Hülkenberg, Jules Bianchi vagy egy ma még ismeretlen fiatal tehetség.
Addig is bízhatnak abban a rajongók, és persze a csapat is, hogy nem fog újabb 21 év eltelni a következő világbajnoki címig.
(Fotó:f1fanatic.com/formula1.com)