Egyre érdekesebben alakul Nico Rosberg és Lewis Hamilton párbaja. Mintha Monaco óta minden Rosberg kezére játszana, még ha probléma jelentkezik, mint például Montrealban, abból is lényegesen jobban jön ki csapattársánál. Hamilton barcelonai győzelme óta nem találja nyerő formáját, ráadásul az ausztriai időmérő edzés után ismét hibázott, rosszul mérte fel saját helyzetét és a pálya állapotát. Ezzel pedig Rosberget újra ziccerbe, önmagát pedig rizikós helyzetbe hozta: holnap a hatodik helyről kell felzárkóznia, míg a német az élről indulhat. Huszonkilenc pontos hátrány ledolgozásához nem ez az ideális alapszituáció.
Nem várt arcok állhatnak majd a második sorban: az év elején elhunyt édesapjára emlékező Jenson Button és a Force India német pilótája, Nico Hülkenberg. Egyikük autója sem tartozik az élmezőnybe, éppen ezért érdekes lesz látni, hogy hova jutnak az ígéretes kezdő pozícióból.
Amikor az eddigi futamok után azt hittük, hogy nem juthat mélyebbre a Ferrari, Silverstone bebizonyította, hogy igenis alul tudják múlni önmagukat. Már a korábbi években is előfordult, hogy rosszul taktikáztak az időmérő edzéseken, de akkor általában csak az egyik egységüknek ért véget a tréning. Most sem Alonso, sem Raikkonen nem jutott túl a Q1-en. Utoljára ilyen rossz rajthelyekről a 2010-es Maláj Nagydíjon indulhatott a két Ferrari, akkor a 19. és 21. pozíciókból startoltak. Alonso a félresikerült edzés után végleg lemondott az idei világbajnoki címről és általánosságban gyorsabb döntési folyamatot sürget a csapatban. Hozzájuk hasonlóan pórul járt az osztrák időmérésen első sort szerző Williams.
Történetének legjobb időmérőjét produkálta viszont a Marussia csapata, az esős pályán önerőből jutottak el a tizenkettedik és a tizenharmadik helyekig. Igaz, az örömbe némi üröm is vegyül: Max Chilton váltócsere miatt elveszti a tizenharmadik pozíciót, és öt hellyel hátrébb kerül. Az összkép viszont egyre biztatóbb, bő négy év vegetálás után végre látványos eredményeket ér el a kiscsapat. Chilton mellett még két versenyzőt sorolnak hátrébb: a mexikói Esteban Gutierrez még Ausztriából hoz magával egy tíz-rajthelyes büntetést (a Sauber dicstelen edzését egy kettős kicsúszás súlyosbította), vele együtt száműzik a rajtrács végére Pastor Maldonado-t, akit kizártak a kvalifikációról, mivel a megengedettnél kevesebb üzemanyag maradt az autójában.
Ilyen előzmények után még érdekesebb lesz, hogy hogyan alakul az idei kilencedik forma-1-es futam?
(fotó: f1fanatic.co.uk)