2012 szeptemberében a brazil Lucas di Grassi volt az első, aki kipróbálhatott egy ilyen versenyautót. A tesztről készült felvételek természetesen szinte azonnal felkerültek a világhálóra és komoly vitákat generáltak a már addig is ellentmondásos széria körül. Igaz, ami igaz; a hanghatás szokatlan és inkább hasonlít egy távirányítós játékautóéra, de valószínűleg, ahogy az idei Forma-1-es motorok hangját, úgy ezt is megszokjuk majd. Erősségük sem lesz a csúcskategóriáéhoz hasonló, míg ott körülbelül 130 decibellel dübörögnek, itt csak 80 decibelnyi erősségű lesz a zaj (összehasonlításképp egy átlagos autó kb. 70 decibel erősségű).
Minden csapatnak 4 autó áll majd a rendelkezésére, itt ugyanis nem kerék-, hanem autócserék lesznek majd a (kb. 45 perc hosszúságú) versenyek alatt. A kocsik aerodinamikája úgy lett kialakítva, hogy elősegítsék az előzést, a felfüggesztést pedig az utcai pályák nehézségeire készítették fel. A maximális sebesség 225 km/h körül várható.
A Formula E az első 2014/15-ös évadban 10 nagyvárosba látogat majd el, ahol 2,5-3 kilométer hosszú utcai pályákon kerül sor a futamokra. Szeptember 13-án az első verseny Pekingben lesz, amit még egy ázsiai (Putrajaya-Malajzia), majd két dél-amerikai (Punte del Este-Uruguay, Buenos Aires-Argentína) forduló követ. A 2015-ös február 15-i futam helyszíne még kérdéses, a mezőny ezután Amerikában, Miamiben és Long Beachben köröz majd, végül három európai versennyel ér véget az évad: Monte-Carlo, Berlin és London. Az első kollektív tesztet nemrég Doningtonban tartották, ahol Sebastian Buemi volt a leggyorsabb.
10 csapat 20 pilótája vesz majd részt a szériában. Jelenleg tizenhat versenyző helye biztos. Antonio Felix da Costa és Katherine Legge versenyez majd az Amlin Aguri színeiben. Az Andretti Autsportnál Franck Montagny indul, az Audi Sport Abt két pilótája Lucas di Grassi és Daniel Abt lesz. A Dragon Racingnél egyelőre csak Mike Conway helye biztos, az indiai Mahindra Racingnél Karun Chandhok és Bruno Senna, a Virgin Racingnél Sam Bird és Jaime Alguersuari fog versenyezni. Az e.dams Renault párosa Nicolas Prost és Sebastian Buemi, a Venturi Grand Prix-é Nick Heidfeld és Stephane Sarazzin lesz. Jarno Trulli saját csapatot indít, melynél az egyik ülés az övé, a másik Kiss Pál Tamás egyik ellenfeléé, Michela Cerrutié lesz. Egyedül a China Racing nem nevezte még meg egyetlen pilótáját sem. A leendő kommentátorok soraiban köszönthetjük a tavaly az Indycarból visszavonuló, háromszoros Indy500-győztest és négyszeres Indycar-bajnokot, Dario Franchittit.
Uraim, töltsék fel az akkumulátorokat!
(fotó: blog.tagheuer.com)