A has-magasságot szabályozó felfüggesztést minden csapatnál kiszerelték az autókból, ennek ellenére az erőviszonyokban nincs jelentős változás, továbbra is a Mercedes az etalon, igaz, szorosan követik őket az ellenfelek. A technikai módosítás hatása inkább sok apró vezetői hibában mutatkozott meg.
Silverstone után újra lehetőséget kapott a Williams-nél Susie Wolff. A brit versenyzőnő gyakorlása ezúttal sem volt mentes a technikai problémáktól (csakúgy, mint két héttel korábban, most is rögtön az első körén váltógondok jelentkeztek), de Wolff mégis teljesített 22 kört és csupán két tizeddel volt lassabb Felipe Massánál. Az első edzésen a Sauber tartalékosa, Giedo van der Garde is autóba szállt. Nemcsak a Williams-nél jelentkeztek műszaki hibák, Kimi Raikkonent a vízpumpa meghibásodása, Romain Grosjeant pedig a DRS vissza nem csukódása hátráltatta.
Péntek hajnalban egyébként tűz ütött ki abban a szállodában, ahol a Williams-csapat tagjai szálltak meg. Négy alkalmazottat szállítottak kórházba füstmérgezés gyanújával, de azóta már kiengedték őket.
A pályán a Mercedes demoralizáló fölénye egyelőre nem jelentkezik, az edzés első hét helyezettje (Rosberg, Hamilton, Alonso, Ricciardo, Button, Vettel és Magnussen) egy másodpercen belül van egymáshoz képest. Raikkonen, Kvyat és Sutil fért be még a legjobb tízbe. Délután kettőkor veszi kezdetét a második szabadedzés.
(fotó: formula1.com)