Fernando Alonso 2005-ben átvette a stafétabotot Michael Schumachertől és minden idők legfiatalabb világbajnokává vált (ezt azóta Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is megdöntötte). Egy évvel később Alonso megvédte a titulusát Schumacherrel szemben, és 2006 végén nem sokan gondolták volna, hogy nyolc évvel később még mindig „csak” két világbajnoki cím áll a neve mellett.
Alonso először a McLarennél próbálkozott, de a kapcsolatnak csúfos vége lett 2007 végén: a botrányokkal és vitákkal tarkított szezon után a spanyol visszatért a Renault-hoz. Ezt követően a Ferrari csapott le rá, Alonso a raliba „száműzött” Kimi Raikkonent váltotta 2010-ben. A harmadik világbajnoki cím csak idő kérdése, gondolhattuk, és két alkalommal karnyújtásnyira is került a végső siker, de Fernando Alonso immár nyolc éve nem lett világbajnok.
Ha az elkövetkező években világbajnokságot nyer, azzal megdönti Niki Lauda rekordját, akinek második és harmadik vb-címe között hét év (és egy visszavonulás, majd visszatérés) telt el. Kérdés, megtörténik-e ez, és ha igen, hol? A Ferrari utoljára 2010-ben volt ellenfele az aktuális legjobb csapatnak (sokáig a Red Bullnak, később a Mercedes-nek), a 2012-es esély kialakítása sokkal inkább rajta múlt. Ígéretek minden szezon előtt akadnak szép számmal, eredmény azonban kevésbé: az elmúlt három évben mindössze hat győzelmet szerzett a Ferrari és ez mind Alonso nevéhez fűződik.
Hol máshol van lehetőség? A Forma-1 nyári hónapjaihoz hozzátartozik a szerződésekkel kapcsolatos pletykák sorozata. Alonso-t a Mercedes-szel és a McLarennel is szóba hozták. Előbbinél kisebb valószínűséggel köthet ki, Nico Rosberg már elkötelezte magát és minden bizonnyal Lewis Hamilton szerződéshosszabbítására sem kell sokat várni. Az elmúlt években győzelmeket arató, de világbajnokságokat nem nyerő McLarennél már inkább el lehetne képzelni Alonso-t (azzal együtt is, hogy a wokingi csapat Vettelre is kivetette a hálóját), bár meglehetősen különös lenne a zűrös 2007-es szakítás utáni újrakezdés.
Így is, úgy is, Fernando Alonso a kétezres és kétezer-tizes évek egyik legmeghatározóbb pilótája lesz. Egy napon fogják emlegetni Schumacherrel és Vettellel, akkor is, ha nem nyer több bajnoki címet. Láttunk már erre példát, gondoljunk csak Nigel Mansellre. Ha meg az „örök második” titulus ragad rá, akkor meg Stirling Moss huszonegyedik századi utódává válhat. Bárhogyan lesz, emlékezni fogunk rá.
(fotó: parameter.sk)