Az autókat a Spark Racing Technology gyártotta, a vázat a Dallara tervezte, az elektromos motorokat a McLaren fejlesztette ki, az akkumulátorokért a Williams volt a felelős, a gumikat pedig a Michelin szállítja.
Mind a tíz csapatnak 4 autó áll majd a rendelkezésére, itt ugyanis nem kerék-, hanem autócserék lesznek majd a versenyek alatt. A kocsik aerodinamikája úgy lett kialakítva, hogy elősegítsék az előzést, a felfüggesztést pedig az utcai pályák nehézségeire készítették fel. A maximális sebesség 225 km/h körül várható.
Az első idény tíz futama közül egyelőre kilenc helyszín van bebiztosítva a versenynaptárban: Kína, Malajzia, Uruguay, Argentína, két forduló az Egyesült Államokban, Monaco, Németország és Nagy-Britannia. Az előszezoni teszteket a Donington Parkban futották.
Elkelt az összes ülés is, a csapatok és pilótáik felosztása a következő:
Virgin Racing – Sam Bird, Jaime Alguersuari
Mahindra Racing – Karun Chandhok, Bruno Senna
Dragon Racing – Oriol Servia, Jerome d’Ambrosio
e.dams Renault – Nicolas Prost, Sebastien Buemi
Trulli GP – Jarno Trulli, Michela Cerruti
Audi Sport ABT – Lucas di Grassi, Daniel Abt
Venturi Grand Prix – Nick Heidfeld, Stephane Sarazzin
Andretti Autosport – Franck Montagny, Charles Pic
Amlin Aguri – Fabio Leimer/Antonio Felix da Costa, Katherine Legge
China Racing – Ho-Pin Tung, Nelson Piquet Jr. (tartalékversenyző: Antonio Garcia)
(fotó: theguardian.com)