Norbi a maradék négy verseny közül egyértelműen Pekingben látja a legtöbb esélyét arra, hogy a legjobb három között végezzen. Állítását azzal támasztotta alá, hogy egyrészt a helyszín a teljes mezőny számára új lesz, másrészt a pálya karakterisztikája (kevés egyenes, sok kanyar, ez az idény leglassabb aszfaltcsíkja) kedvezhet a Hondának a motorerőt tekintve (is) jobb Citroenekkel szemben. Peking a korábbi helyszínek közül talán Moszkvára hajaz leginkább és ott Gabriele Tarquini önerőből odaért a pódiumra.
Sanghaj Norbi egyik kedvence, mert „mindenféle kanyartípus megtalálható rajta” és két éve BMW-vel, tavaly pedig Hondával sikerült is jól teljesítenie itt. A pályán található 1.1 kilométer hosszú egyenes viszont nem kedvez a Hondáknak, így Sanghajban nem sok esélyük lehet a dobogóra.
Suzukában a korábban évekkel ellentétben már a teljes nyomvonalat használni fogja a mezőny, ami egyrészt növeli az élvezeti értéket, másrészt azzal, hogy az új szakasz kifejezetten gyors, megint csak csökkenti a Honda esélyeit – igaz azonban, hogy ez nekik hazai pálya, szóval bármi előfordulhat. Ha más nem, Norbi tavalyi győzelme megadhatja a lendületet ehhez a hétvégéhez.
Peking után Makaóban kínálkozhat a legjobb esély a dobogóra. Fekszik is a Hondának, és Norbi maga is szereti, „minden alkalommal bizsergető érzés ott versenyezni”. A Zengő Motorsport pilótája vegyes eredményeket ért itt el a múltban: győzött is, de nullázása is akadt. „Az első szektort leszámítva kanyar kanyar hátán van a pályán, nagyon technikás körről van szó, amelyen tehetséggel lehet kompenzálni a technikai lemaradást. Azt nem állítom, hogy a Makaó-specialista Rob Huff szintjén vagyok ezen a ringen, de az utána következő bolyban úgy érzem, helyem van.”
(fp)
(fotó: szon.hu, forrás: sportrajongo.hu/p1race.hu)