A nagyszünetben a WTCC pilótáinak egy része a Nordschleife-n tesztelt, amely jövőre a versenynaptár része lesz. Most azonban még Ázsiában kell bizonyítaniuk, először két kínai (Peking, Sanghaj) pályán, aztán Japánban, végül Makaóban. Peking nem elég, hogy új pálya, de a versenyhétvége lebonyolítása is más lesz: az időmérő edzést szombat helyett vasárnap reggel tartják.
Michelisz Norbi szerint ez egyrészt nem jelent majd gondot a mezőnynek, hiszen hosszú évekig tartottak bemelegítő edzéseket (warmupot), másrészt viszont jobban kell vigyázni a technikára (ha valami megsérül, nem biztos, hogy 1-2 óra alatt ki lehet cserélni) és a bemelegítés nélküli, rögtön tétre menő körözés sem lesz egyszerű vasárnap délelőtt. Ő maga egy intenzívebb gyakorlatokkal tarkított (többek között a vérkeringést is felpezsdítő) bemelegítéssel próbálja elkerülni a dekoncentráltságot.
Ami az erőviszonyokat illeti: a Honda egyre jobb, bár még mindig elmarad a Citroen mögött, nem lehet tudni, hogy az új motorfejlesztés mennyit hoz majd. Az viszont biztató, hogy Peking új helyszín (jobb esélyek kínálkoznak Norbinak és a Zengő Motorsportnak), ráadásul egy kanyargós, technikás pálya kevés egyenessel, ami kedvezhet a Hondáknak a Citroenekkel szemben. Főleg a második versenyen lehet jó eredményekre vadászni, ahol a franciák valószínűleg a kilencedik-tizedik hely környékéről indulnak majd és nem biztos, hogy könnyedén előre tudnak törni (ahogy például így történt a Hungaroringen is, az ottani második futam volt idén az egyetlen, ahol nem citroenes pilóta győzött).
A bajnokságot Jose-Maria Lopez vezeti tetemesnek mondható, 60 pontos előnnyel Yvan Muller előtt. Ha az argentin nem követ el nagyobb hibát a hajrában, könnyen besöpörheti a vb-címet. Michelisz Norbi jelenleg a hetedik helyen áll, a magyar pilótának ugyanannyi (100) pontja van, mint a hatodik helyezett Tom Coronelnek.
(fp)
(fotó: szon.hu, forrás: p1race.hu/sportrajongo.hu)