Jump to content

Red Bull Air Race: Háromesélyes a finálé!

2014. 10. 22. 09:47

A széria történetében elvétve fordult csak elő, hogy három pilóta pályázzon a bajnoki címre az utolsó futam előtt. A két nagy esélyes, a kétszeres címvédő, Paul Bonhomme és a 2008-as bajnok, Hannes Arch jól kezdtek, de az év közepén több gyenge versenyt produkáltak, így a hajrára a meglepetésembernek, Nigel Lambnek áll a legtöbb pont a neve mellett.

Utolsó fordulójához érkezett a visszatérő szezonját futó Red Bull Air Race-sorozat. Eredetileg egy kínai helyszínt szemeltek ki a fináléhoz, de néhány hónapja módosítottak ezen az elképzelésen és a széria „bölcsőjébe”, Ausztriába hozták a szezonzárót (itt került sor 2003-ban az első futamra, amelyet Besenyei Péter nyert meg).

Mindenképpen izgalmas verseny előtt állunk, az Air Race történetében nem sokszor fordult elő ugyanis, hogy három pilóta küzdjön az első helyért. Korábban Besenyei küzdött Kirby Chambliss-szel vagy Mike Mangolddal, később Mangold és Paul Bonhomme csapott össze, majd Hannes Arch csatázott éveken át Bonhomme-mal. Utóbbi pároshoz most Nigel Lamb csatlakozott a bajnoki harcban és Spielberg előtt neki van a legjobb sansza a titulusra.

Lamb félelmetes idényt teljesített. Szerény eredményekkel kezdett Abu-Dhabiban és Horvátországban (utóbbi helyszínről mindössze egy ponttal távozott), de aztán igencsak lendületbe jött. Malajziában megszerezte élete első győzelmét, az azóta eltelt négy futamon pedig négy második helyet kaparintott meg. Jelenleg öt, illetve hat ponttal előzi meg Archot és Bonhomme-ot, azaz ha Lamb az első vagy a második helyen végez, ő lesz a bajnok. Bonhomme-nak minimum a dobogó kell, Arch-nak pedig az első négyben végeznie ahhoz, hogy győzhessen.

A magyar fejlesztésű géppel versenyző Besenyei Péter úgy érzi, kihozta a maximumot az idényből. A Corvus vékony szárnya miatt nincs könnyű dolga. „Az ideálisnál nagyobb ívben kell fordulnom, ami 1-2 másodperc veszteséget jelent.” Bár nincs hozzászokva ahhoz, hogy a mezőny hátsó felében kelljen harcolnia a pontokért, az egykori világbajnok továbbra is motivált. „Ez egy technikai sport, már az is kész csoda, hogy egy új magyar konstrukció versenyben van a többi, jóval nagyobb tapasztalattal bíró gyártó gépével. Izgalmas, de nem feltétlenül hálás feladat a gép fejlesztése. A szezon után mindössze hat hetünk lesz arra, hogy adott esetben új szárnyat építsünk. Tudom, hogy a repülőgépben benne van a lehetőség, mi is motiváltak vagyunk, folytatjuk az elkezdett munkát.” – mondta el Besenyei.

Az idei szezonban a magyar pilóta az ascoti lóversenypálya feletti futamot élvezte a legjobban. A legutóbbi, Las Vegas-ban tartott versenyen a szél okozott kellemetlen perceket, ám Besenyei a viharnak is örült. Rutinos versenyzőként, egy lassabb gépet vezetve a nehéz körülmények között van igazán esélye a jó szereplésre. Az évadzáró spielbergi futamon, a Forma-1-es pálya felett remélhetőleg hozzá tud adni még párat eddigi hat pontjához. Besenyei egyébként jó barátjának és kiváló kollégájának, Bonhomme-nak szurkol.

(fp)

(fotó: zimbio.com, forrás: sportrajongo.hu/formula.hu)