A háború előtti F1-es német dominancia hamarosan újjáéledhet: belső körökből származó információk szerint az Audi kész feladni mind a német túraautó-bajnokságot (DTM), mind az ikonikus Le Mans-i 24 órás versenyen való indulást a Forma 1 kedvéért. Az endurance-re és a DTM-re fordított költségvetéssel, valamint a Red Bull szponzorációs csomagjával tenné le névjegyét a gyár, amely a modern F1 indulása (1950) óta nem versenyzett a sorozatban. 2013-ban közel voltak a "beszálláshoz", ugyanakkor a tervek akkor még egy már létező Forma 1-es csapat megvételéről szóltak egy teljesen új csapat kialakításával szemben: elsősorban a Red Bull és fiókcsapata, a Toro Rosso voltak a célpontok, figyelemmel az Audi osztrák történelmi gyökereire, és a Red Bull tulaj Dieter Mateschitzel fennálló szoros kapcsolatra (a Red Bull hosszú évekig volt az Audi szponzora a DTM-ben).
A pletykákat megerősítő lépés volt az elmúlt napokban, hogy az Audi szerződtette a korábbi Ferrari csapatfőnököt, Stefano Domenicalit, akinek sem DTM-es, sem Le Mans-i tapasztalata nincs, nem beszél németül, így - amennyiben nem az Audi valamelyik gyárában fog motorokat javítani - nagy valószínűséggel a gyár F1-es részlegéért felelős vezető lesz. A pilóták terén sem szeretné elaprózni a dolgokat az Audi: "képben van" a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso, aki - ha nem ír alá 2015-re a McLaren-Hondához, és kihagyja az évet - potenciális célpont lehet, különös tekintettel a Domenicalival fennálló szoros kapcsolatára. A királykategóriába történő esetleges sikeres visszatéréssel az Audi egy olyan, fej-fej melletti versengést indíthat el a Mercedessel, amelyre legutóbb a második világháború előtt volt példa.
Az Audi Le Mans-i kivonulása egy nem mindennapi korszak végét jelentheti: 2000 óta 13-szor nyerte meg a 24 órás versenyt - csak a Peugeot tudta megtörni a sorozatot 2009-ben-, és célba vette a Porsche rekordot jelentő 16 győzelmét.
(bb)
(Forrás: sportrajongo.hu/PitLaneTalk twitter/autoexpress.com; fotó: sportrajongo.hu/)