Jump to content

Portré a Moto2 új bajnokáról

2014. 10. 28. 10:12

Vasárnap nemcsak a négy-, hanem a kétkerekűek között is gazdára talált egy világbajnoki cím. Ennek kapcsán tekintünk vissza az új Moto2-es bajnok, Esteve „Tito” Rabat eddigi pályafutására.

A spanyol pilóta 1989. május 25-én született Barcelonában. Világbajnoki debütálására a 2005-ös szezonzárón került sor, ahol a 125cc-s géposztály versenyén a 24. pozícióban ért célba egy Hondával. 2006-ban Rabat már tizenegy versenyen állt rajthoz, legjobb eredménye két tizenkettedik hely volt.

2007-ben, Bradley Smith csapattársaként többször is megnehezítette az élversenyzők, köztük Talmácsi Gábor dolgát. 17 futamból 14-szer szerzett pontot, Sanghajban pedig életében először felállhatott a dobogóra, Lukas Pesek és Hector Faubel mögött lett harmadik. 2008-ban – immár egy KTM nyergében – a Holland Nagydíjon okozott kis híján hatalmas meglepetést, amikor fél körrel a leintés előtt az élre került. Azonban a hajrát elizgulta, így Talmácsi Gábor győzött.

Rabat ezután egy Apriliával próbálkozott a legkisebb kategóriában. 2009 komolyabb eredmény nélkül zárult, de egy évvel később kétszer is (Jerezben és Brnóban) harmadikként végzett, valamint az összetettben is bekerült a legjobb tíz közé (a hatodik helyen végzett). 2011-ben feljebb lépett a Moto2-be, ahol két év alatt ugyancsak két „bronzérmes” pozíciót csípett el, először 2011-ben Indianapolis-ban, majd 2012-ben Motegiben.

A nagy áttörést 2013 jelentette Rabat számára. Austinban második lett, Jerezben pályája során először szerzett pole pozíciót, majd ugyanott győzni is tudott. Indianapolis-ban újabb első hely került a neve mellé, majd Sepangban is rajt-cél győzelmet aratott. A bajnokságban harmadikként végzett.

Idén ő volt a középső géposztály egyik legfőbb esélyese. Rabat az első három futamon két győzelmet gyűjtött be (Katar, Termas), majd Mugellóban és Barcelonában is nyert. Három mérsékelten sikeres verseny után (mikor már a csapattárs, Mika Kallio veszélyeztette összetettbeli elsőségét) újabb győzelmi szériát produkált (Brno, Silverstone, Misano), az elmúlt négy alkalommal pedig taktikusan versenyezve négy dobogós helyett szerzett, ezzel Malajziában megnyerte a bajnokságot.

Jövőre jelenlegi csapatával szállhat harcba azért, hogy megvédje titulusát.

(fp)

(fotó: motograndprix.motorionline.com, forrás: sportrajongo.hu)