Michelisz és a Zengő csapat kéz a kézben, 2010-ben neveztek először a Túraautó-világbajnokságba, egy éven át a Seat, két évig a BMW, 2013 óta pedig a Honda motorjait használva, mindvégig megmaradva egyautós privát csapatként. Az öt év során közösen három győzelmet és több dobogót szereztek, és az idő múlásával a már 100 rajton is túllévő Norbi is folyamatosan kiküszöbölte hibáit, érettebb versenyzővé vált.
Idén minden korábbinál kiegyensúlyozottabb szezont jegyeznek, hiszen egyetlen futamot sem kellett feladniuk (leszámítva a második marokkói versenyt, ahol a rajtbaleset utáni újraindításnál már nem lehettek ott), és minden egyes alkalommal pontszerzés lett a jutalmuk.
Talán éppen ez a formajavulás miatt keltek szárnyra a WTCC paddockjában azok a találgatások, hogy Michelisznek jövőre gyári támogatást adna a Honda. A japán márkának ugyanis eltökélt célja, hogy 2015-től felvegye a harcot az idén mindent besöprő Citroennel, és mivel a franciák jövőre sem fogják alábbadni az idei három állandó autónál, a Honda gyári programját vezető JAS Motorsport is szeretne egy harmadik gépet a rajtrácsra állítani Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini mellett.
Egy bokszutcai forrás szerint a Honda már szerződést is ajánlott Michelisznek, ami évi 250 ezer eurós (kb. 77 millió forint) fizetést jelentene számára. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy ha Norbi továbbállna - hiszen gyári támogatásra azért nehéz nemet mondani -, milyen helyzetben hagyná ez a Zengő Motorsportot. Utódjelöltekből szerencsére nincs hiány a magyar autósportban, hiszen Wéber Gábor, ifj. Ficza Ferenc, Tóth Norbert, Kiss Norbert és Nagy Norbert is kézenfekvő opció lehet a csapat számára, ha tényleg elérkezne az idő.
A szakítás helyett azonban az is benne lehet a pakliban, hogy a Honda közvetlenül a Zengő Motorsportnak adná meg a gyári támogatást, így Michelisz maradhatna a helyén, a csapat pedig félig privát, félig gyári gárdává alakulna.
(bb)
(Forrás: sportrajongo.hu/formula.hu; fotó: sportrajongo.hu/autoszektor.hu/automobilsport.com)