Örömteli hír, hogy legalább az egyik kiscsapat rajthoz áll az idényzárón. A Caterhamnek sikerült annyi pénzt összegyűjtenie a rajongóktól, hogy elindulhassanak Abu-Dhabiban. Jó kérdés azonban, hogy ki fogja vezetni a „zöldek” autóit? Legalább egy helyen mindenképpen lesz változás, hiszen a jövőre a Saubernál versenyző Marcus Ericsson nemrég azonnali hatállyal kilépett a csapattól.
59 év után ismét a Mercedes egyik pilótája ünnepelhet világbajnoki címet, 1955-ben Juan-Manuel Fangio volt a legjobb. Érdekes ellentmondás, hogy míg egyéni vb-címből kettő is fűződik a nevéhez, a csapat fennállásának első konstruktőri győzelmének örülhetett idén – az első gyártók számára kiírt bajnokság 1958-ban volt.
A Ferrari statisztikái is átíródhatnak Abu-Dhabiban és nem pozitív irányban. Fernando Alonso és Kimi Raikkonen idén még nem nyertek versenyt, és ha ez nem változik az utolsó futam után, mindketten legrosszabb szezonjukat könyvelhetik el az olasz istálló színeiben. Még egyéni leggyengébb ferraris éveikben is nyertek egy-egy futamot – Alonso 2011-ben Silverstone-ban, Raikkonen 2009-ben Spában.
Ha Abu-Dhabiban nem Ferrari-pilóta győz, úgy a csapat is egy negatív rekordot dönt meg. Utoljára 1993-ban fordult elő, hogy a Scuderia nem nyert legalább egy futamot versenyidényenként. 1994, 1995, 2005, 2009 és 2011 voltak ilyen szempontból a legrosszabb évadok.
A 2013-as Spanyol Nagydíjon fordult elő legutóbb, hogy a győztes nem a Red Bull vagy a Mercedes csapatából került ki – akkor Alonso ért célba az első helyen a Ferrarival. Ha ez a mostani közel-keleti versenyen is így lesz, pontosabban, ha nem a Ferrari, a McLaren vagy a Williams (a Forma-1 történetének három legeredményesebb csapatának) egyik pilótája nyer, egy majdnem hetvenéves sorozat ér véget. Utoljára ugyanis 1967-ben fordult elő, hogy a fent említett három együttesből ne győzött volna valamelyik legalább egyszer.
(fp)
(fotó: visitabudhabi.ae, forrás: sportrajongo.hu)