A Forma-1 mostani rajongói közül viszonylag kevesen voltak tanúi Ayrton Senna 1994-es halálos balesetének, így érthető módon Jules Bianchi idei suzukai ütközése mindenkit megrendített.
Bő húsz éven át nagyon szerencsések voltak a pilóták. Voltak nagy esések, egyes versenyzők kómába kerültek (Karl Wendlinger-1994-Monaco, Mika Hakkinen-1995-Adelaide), törtek lábak (Olivier Panis-1997-Montreal, Michael Schumacher-1999-Silverstone), de nemhogy életeket nem követeltek a balesetek, karriereket is ritkán törtek ketté (Luciano Burti-2001-Spa-Francorchamps), a pilóták olyan bukások után tértek vissza a pályára, amelyek korábban biztosan halálos kimenetelűek lettek volna (Ralf Schumacher-2004-Indianapolis, Robert Kubica-2007-Montreal, Felipe Massa-2009-Hungaroring).
Bianchi esetében viszont minden rosszra fordult. A körülmények ez alkalommal szerencsétlen összjátéka nyomán a francia Marussiája nekiütközött az Adrian Sutil Sauberjét szállító darus-kocsinak. Sokan megpróbáltak felelősöket keresni, de az Bianchin nem segít. A szerencsétlenül járt pilóta állapota stabil, de még mindig az életéért küzd, némi bizakodásra adhat okot, hogy néhány hónapja már olyan állapotba került, hogy hazaszállíthatták.
2014-ben komoly leckét kapott a Forma-1, melyet nemcsak a közeli hozzátartozóknak, de a nagyvilágnak is nehéz lesz feldolgoznia. A rengeteg biztonsági intézkedés mellett is még történhetnek olyan balesetek, amelyek súlyos, hovatovább tragikus végkimenetelűek lehetnek. Az autósportok királykategóriája már rég nem követel annyi halálos áldozatot, mint korábban, de nem szabad elfelejtenünk, hogy – ahogy a jegyek hátoldalán a mai napig olvasható – a motorsport mindig is veszélyes marad.
(fp)
(fotó: planetadeporte.es, forrás: sportrajongo.hu)