2005 – Botrány Indianapolisban
Az edzéseken történő durrdefektek, de még inkább az FIA részéről való elégtelen hozzáállás és kommunikáció nyomán csupán a hat Bridgestone-gumikkal felszerelt autó (a két Ferrari, a két Jordan és a két Minardi) vett részt az Amerikai Nagydíjon. A Michelin elismerte hibáját, de a Forma-1-ből hamarosan távoztak, mint ahogy ennek a botrányos versenynek a hozadékaként Indianapolisba sem tért vissza a Száguldó Cirkusz 2007 után. A bizarr futamot Michael Schumacher nyerte meg Rubens Barrichello és Tiago Monteiro előtt.
2006 – Michael Schumacher leparkolja a Ferrarit
A Monacói Nagydíj időmérő edzésének hajrájában a hétszeres világbajnok vezetett, de bajnoki riválisa, Fernando Alonso részideje jobb volt a németénél az utolsó nekifutásnál. Schumacher érthetetlen hibát (ha ugyan az volt) ejtett a Rascasse-kanyarban, amellyel véget vetett a körözésnek. A Ferrari versenyzőjét a rajtrács végére száműzték, Schumacher hírneve pedig alaposan megtépázódott az eset miatt.
2007 – Alonso és Hamilton összecsapása
Ismét egy kvalifikációs incidens, ezúttal a Hungaroringen. A McLaren spanyolja feltartotta a kerékcserénél ambiciózus újonc csapattársát, válaszul egy korábbi sérelemre, Hamilton így nem tudott felérni egy utolsó gyorskörre. Alonsót megbüntették, a kétszeres címvédő viszonya pedig végleg megromlott a McLarennel.
2008 – Kalandos futam az éjszakában
A Forma-1 800. versenyére, mely egyben az első villanyfényes nagydíj is volt, Szingapúrban került sor. Ekkor történt, hogy Nelson Piquet Jr. a Renault vezetőségének engedelmeskedve falnak vezette az autóját, hogy csapattársa, Fernando Alonso kedvező helyzetbe jusson, aki meg is nyerte a futamot. A káoszból egyértelműen a világbajnoki címért harcoló Felipe Massa jött ki a legrosszabbul, akinek véletlenül zöld jelzést mutattak a boxkiállásnál és elrántotta a tankoló-csövet, véget vetve ezzel győzelmi reményeinek. A Renault „Crashgate”-nek nevezett botránya nyomán Flavio Briatorét és Pat Symonds-ot egy időre száműzték a paddock-ból.
2009 – Felipe Massa súlyos sérülése
A brazil pilóta pályafutását derékba törte a Magyar Nagydíj időmérő edzése, mely során egy Rubens Barrichello autójáról leváló rugó fejen találta. A Ferrari versenyzőjének életét a magyar orvosok megmentették, Massa 2010-ben visszatért a mezőnybe, de egyes vélemények szerint korábbi formáját soha nem nyerte vissza.
(fp)
(fotó: bbc.co.uk, forrás: sportrajongo.hu)