2010 – Kiütés a Red Bullnak
A Török Nagydíj hajrájában a két McLaren-Mercedes szorongatni kezdte az élen álló Red Bullokat. A második pozícióban haladó Sebastian Vettel előzni próbált a pálya leggyorsabb szakaszán, de összeakadt Mark Webberrel (az ütközésben mindketten felelősek voltak), kettős győzelmük pedig a McLarenhez vándorolt. Vettel kiesett, Webber viszont bekocogott a célba harmadikként.
2011 – A négyórás verseny
Az eső nem kicsit nyújtotta meg a négy évvel ezelőtti Kanadai Nagydíjat (ez volt az F1 leghosszabb futama), melyre sokan Jenson Button legnagyobb győzelmeként emlékeznek. A brit úgy nyerte meg a versenyt, hogy többször is a mezőny végéről kellett felzárkóznia, ütközött Lewis Hamiltonnal és Fernando Alonsóval is, a vezetést pedig fél körrel a leintés előtt vette át a hibázó Sebastian Vetteltől.
2012 – Őrült finálé Brazíliában
A maratoni, 20 futamból álló világbajnokság az utolsó versenyen dőlt el Sebastian Vettel és Fernando Alonso között. Az eső alaposan megkavarta a brazil hétvégét, a versenyen rengeteg fordulat történt, a leglényegesebbek: Vettel megpördült a rajtnál, a mezőny végéről kellett visszazárkóznia, a McLarenek csatájából egy ideig úgy tűnt, hogy a Force India németje, Nico Hülkenberg kerül ki győztesen, de aztán összeütközött Lewis Hamiltonnal, végül Jenson Button nyert Alonso és Massa előtt, de a vb-címet a hatodik helyezett Vettel kaparintotta meg.
2013 – Defektsorozat Silverstone-ban
A gumikra vonatkozó, a futamok izgalmasabbá tételéért hozott szabályok ezen a versenyen ütöttek vissza, amikor négy pilóta (Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez) is durrdefektet kapott a silverstone-i pálya valamelyik tempós szakaszán. Ennek következtében az év hátralevő részére módosítottak a Pirelli abroncsain, a brit versenyen Nico Rosberg ért célba az első helyen.
2014 – A belgiumi ütközés
Akárcsak annak idején Alain Prost és Ayrton Senna, vagy öt éve Vettel és Webber, Lewis Hamilton és Nico Rosberg sem úszta meg az összeakadást a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Az incidensre Spában, nem sokkal a rajt után került sor: Rosberg első vezetőszárnya kivágta Hamilton bal hátsó kerekét. Bár a német megmentett egy második helyet Daniel Ricciardo mögött, az esetből mégis a brit került ki győztesen, aki ezután nemcsak a közvélemény nagyobb támogatását élvezte, de hosszú győzelmi sorozatot is produkált Belgium után, amely végül második világbajnoki címéhez segítette őt.
(fp)
(fotó: skysports.com, forrás: sportrajongo.hu)