Jump to content

F1: Csalóka a jerezi kép?

2015. 02. 05. 09:28

Erős Ferrari, erős Sauber, szolid Mercedes, szolid Williams, halványuló Red Bull és tapogatózó McLaren-Honda, ezt láthattuk az elmúlt négy napban Jerezben. De vajon mennyire fogják ezek az erőviszonyok jellemezni a teljes 2015-ös Forma-1-es évadot?

Egybehangzó szakértői vélemények szerint a valós erőviszonyok majd csak a téli tesztszezon utolsó sorozatában, Barcelonában kristályosodnak ki. Valóban, még sokkal inkább felkapjuk majd a fejünket, ha a Ferrari ott is elől lesz.

A Scuderia rajongóinak mégsincs okuk kétségbe esni, hiszen a Sebastian Vettellel kiegészült patinás istálló közel sem kezdett ilyen erősen egy felkészülési szezont, mint most. Ez pedig reményt adhat, hogy 2015-ben nem kell majd úgy szégyenkeznie a Ferrarinak, mint például tavaly.

Tovább erősítheti a pozitív hangokat, hogy a szintén Ferrari-erőforrásokkal felszerelt Sauber is folyamatosan ott volt az élen, így a Mercedeshez képesti hátrány valamelyest csökkenni látszik. Arról persze nem szabad megfeledkezni, hogy a címvédő csapat még mindig erős, messze ők futották a legtöbb kört Jerezben.

Nem ért el kiemelkedő eredményt az elmúlt négy napban, de Valtteri Bottas és Felipe Massa egybehangzóan állítja, hogy a Williams csomagja még a 2014-esnél is erősebb lesz. Mindezzel együtt kíváncsian várjuk, hogy a Ferrari és a Sauber hol lesz Melbourne-ben a „Mercikhez” képest.

Ők biztosan ott lesznek az idénynyitón, a Force Indiáról azonban ez nem mondható el. A Marussiára és a Caterhamre szinte biztosan keresztet vethetünk, de ha Vijay Mallya sem együttese sem utazik el Ausztráliába, csupán 16 (!) autó lesz ott a rajtrácson.

Üdítő meglepetés viszont a Lotus jerezi ottléte, mely szintén kétséges volt egy ideig, a fekete-arany színekben pompázó csapat cseppet sem nyújtott rossz teljesítményt az elmúlt négy napban.

Szokatlanul bagatell hibák hátráltatták a Red Bullt, ezek csúcspontja Daniil Kvyat szárny nélküli körözése volt, a négyszeres bajnok csapat ráadásul rendszeresen a „fiók-együttes”, a Toro Rosso mögött végzett az időeredményekben. Ne temessük azonban a „bikásokat”, tavaly szinte a nulláról kezdték a szezont, mégis nyertek három futamot.

A legnagyobb várakozás a McLaren-Honda szereplését előzte meg, az egykor nagynevű márka visszafogottan, 6-6 kört megtéve kezdett, de aztán 30 kör fölé jutottak az utolsó két napon. Ha ilyen tempóban folytatódik náluk a javulás, okozhatnak meglepetéseket még az idén.

(fp)

(fotó: formula1.com, forrás: sportrajongo.hu)