„Nyilván a karosszériák között is vannak eltérések, de a tavaly látottak alapján én arról sem vagyok egészen meggyőződve, hogy az összes Mercedes erőforrás által hajtott autóban ugyanaz a motor dübörgött például a szoftver vagy az üzemanyag tekintetében, míg azt viszont tudom, hogy a Renault-nál ez volt a helyzet. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az egyes karosszériák teljesítménye között nincs különbség, mert természetesen van, de ezen a téren nehezebb igazán nagy előnyökre szert tenni. Azt hiszem, a Renault elismerte, hogy körülbelül tíz százalékos teljesítménykülönbség van jelenleg az ő és a Mercedes erőforrásai között, amit mi is nagyjából így becsültünk az elemzéseink alapján. Ez egy nagy számérték, amit nem könnyű ilyen rövid idő alatt ledolgozni. Úgy vélem, a Renault nagyon jó munkát végzett a télen, de a tíz százalék hátrány nagyobb annál, mint amit néhány hónap leforgása alatt be lehetne hozni. Így állunk jelenleg: jobban, mint tavaly, de még mindig nem tartunk ott, ahol a Mercedes volt tavaly, nem beszélve arról, hogy azóta ők is még előrébb léptek” – vázolta fel a Red Bull nem túl rózsás helyzetét a szakember, aki ezután azt is kifejtette, miért rossz a bajnokság szempontjából, hogy ekkora hangsúlyt kap a motorok fejlesztése.
„Ilyen ez a motor business – itt sokkal hosszabb és lassabb fejlesztési görbéket látunk, mint a karosszériák esetében, mivel az egyes alkatrészek legyártása is több időt vesz igénybe. Ez elég nehéz helyzetbe hoz minket az idei év tekintetében, és itt kezdenek kicsit félresiklani a dolgok. Véleményem szerint ugyanis az F1-ben a pilóta, a karosszéria és a motor teljesítményének nagyjából egyenlő mértékben kéne meghatároznia a végeredményt, de a jelenlegi szabályok túlságosan a motoroknak kedveznek, míg a karosszériák tervezése kapcsán túl sok megszorítást tesznek. Így aztán, ha egy motorgyártó előnyt talál egyszer, akkor azt egy karosszériagyártónak nagyon nehéz ledolgoznia vagy kompenzálnia” – foglalta össze a Red Bull szempontjából nyilvánvalóan hátrányos helyzetet Newey, hiszen az energiaital-gyáros alakulat köztudottan elsősorban aerodinamikai megoldásainak köszönhette 2010 és 2013 között tartó aranykorszakát, amely során négy egyéni- és négy csapat-világbajnoki címet szerzett az F1-ben.
(bb)
(Forrás: sportrajongo.hu/formula.hu/crash.net; fotó: sportrajongo.hu/thejetlife.com)