A csapatvezetők és az F1 további irányítói is egy új – vagy inkább módosított – F1-et látnának szívesen, ahol látványosabb autókkal és erősebb motorokkal találkoznánk. Az elképzelés szerint a versenyautók szélesebbek lennének: a jelenlegi 1800 mm helyett 2000 mm lenne a kasztni maximális szélessége. Ehhez hasonló versenyautókat legutóbb az 1997-es idényben láthattunk. További lehetőségek: szélesebb hátsó gumik; erősebb, 1000 lóerős erőforrások a jelenlegi 850 lóerősekkel szemben.
Persze az összes csapat a saját érdekeit helyezi előtérbe: a Red Bull nyilván az aerodinamikai szabadságot hirdeti, hiszen abban talán verhetetlenek. Ők sürgetik leginkább a változtatásokat, hiszen tudják, jelen pillanatban nem képesek ledolgozni a Renault motorból fakadó hátrányukat a Mercedes-szel szemben. A Ferrari – nem meglepő módon – a Red Bull mögé sorakozott fel, az olaszok is hamar módosítanának a szabályokon.
A Mercedes ezzel szemben kivárna: a német márka képviselői szerint, amennyiben már a 2016-os szezonban bevezetésre kerülnének az új regulák, az idei szezon hamar unalomba fulladna, hiszen az összes csapat az új formulára koncentrálna. Toto Wolffék leginkább csak a 2018-as esztendőtől szeretnének jelentős változtatásokat eszközölni. Ám nem nehéz kitalálni, mi a valódi indítékuk: tekintélyes előnnyel rendelkeznek, amelyet ’könnyedén’ megtarthatnak, így még szinte biztosan nyernének 1-2 bajnoki címet.
Az anyagiakról pedig még nem is ejtettünk szót, amely a Honda számára lehetne a legfájóbb. A japánok hatalmas összegeket áldoztak a V6-os turbó fejlesztésére, s nyilván nem 1-2 éves projekttel számoltak. Evidens lenne tehát, hogy a Mercedeshez hasonlóan a változtatások elhalasztásáért kardoskodnának.
(forrás: bbc.com/sportrajongó.hu, fotó: wired.com)