Igen vegyes a Forma-1 német pilótáinak sorsa. Míg egy Michael Schumacher, egy Sebastian Vettel, vagy egy Nico Rosberg többé-kevésbé sikert sikerre halmoz, egy Nick Heidfeld, egy Nico Hülkenberg, vagy egy Adrian Sutil pályája egy olyan hullámvasúthoz hasonlít, amely igazán sosem emelkedik a magasba. Heidfeld futamgyőzelem nélkül zárta bő tízéves karrierjét, Hülkenberget hiába tartják óriási tehetségnek, még egy nagycsapat sem vette a szárnyai alá és még mindig első dobogójára vár és ugyanez igaz Sutilra is.
Adrian Sutil gyakorlatilag két csapatnál versenyzett az F1-ben. A Spykerből Force Indiává alakult együttesnél hat szezont futott (a 2012-est bírósági ügye miatt kellett kihagynia, ami semmilyen szempontból nem tett jót a pályafutásának), a Sauberhez új reményekkel érkezett 2014 elején. Hiába brillírozott olykor az időmérőkön, a német a versenyeken nem jutott előrébb egy negyedik helynél (2009, Olaszország), 2015-re pedig a Forma-1 körforgásából is kikerült.
Ezzel együtt Sutilnak nem kell lemondania a „Száguldó Cirkuszról”, egyrészt ha a Marussia visszatér, a csapat egyik ülése az övé lehet, másrészt pedig a 2016-ban beköszönő Haas-nál lehet esélye. A nagy kérdés az, vajon bármelyik nyújthat-e olyan lehetőséget egy pilótának, mint mondjuk a Force India?
Sutil másik esélye a hosszú-távú versenyzés lehet, ahol a WEC-ben a Nissan kilenc helyéből még kettő szabad – állítólag a német jó eséllyel pályázhat az egyikre. „Léteznek kategóriák a Forma-1 mellett is.” – nyilatkozta nemrég Sutil, utalva arra, hogy a királykategórián túl is gondolkodik.
(fp)
(fotó: racedepartment.com, forrás: formula.hu/sportrajongo.hu)