Mercedes: Ott kezdték, ahol abbahagyták, egy másik ligában versenyeznek. A német csapat idén is toronymagas favoritként vágott neki az idénynek, és ezt már Melbourne-ben is bizonyították, hiszen csúnyán faképnél hagyták a mezőnyt. A pénteki edzésnapon a hosszabb etapokon még elhúzták a mézesmadzagot a Ferrarik, valamint a Williamsek előtt, ám vasárnap már kegyetlenül domináltak. Az első két tréningen Rosberg gyorsabb volt ugyan, ám Hamilton szombaton visszavágott, s az időmérőn 0.6 másodperccel verte legfőbb riválisát. Nico nem tudta összerakni az utolsó kvalifikációs körét, és a versenyen sem tudta igazán megszorítani a címvédőt. Úgy tűnt, mintha Hamilton csak játszadozna vele, mindig volt válasza a márkatársa lépésére. A meglepetés tehát elmaradt, s intőjel lehet a többiek számára, hogy Hamilton egy a Mercedes számára kevésbé fekvő pályán adott 34 másodpercet a harmadik helyezett Vettelnek.
Ferrari: Egy hatalmas lépéssel egyértelműen átugrották a Red Bullt, az első versenyen ráadásul a Williams-t is legyőzték. A pénteki rövidebb, valamint hosszabb etapok után látszott, hogy az olaszok nem blöfföltek a téli teszteken, remek konstrukcióval álltak elő, Massa már akkor figyelmeztetett mindenkit: oda kell rájuk figyelni. Vettel mindhárom edzésen gyorsabb volt finn csapattársánál, ám az időmérőn már csak minimális különbséggel verte meg. Mindketten elérhetőnek tartották a 3. helyet, ám Massa elcsente előlük. A versenyen végül Vettel kaparintotta meg a harmadik pozíciót, így nagyszerűen mutatkozott be új csapatánál. Räikkönen a rajt utáni kavarodásban ugyan hátraesett, ám az 5. pozícióig még feltornázta magát. Azonban a második boxkiállásakor a rosszul rögzített bal hátsó kerék miatt fel kellett adnia a versenyt. Sajnálhatták az elhullajtott pontokat, ám egyértelműen bizakodva várhatják a folyatatást, hiszen még a Williams is elismerte, a maranellóiak gyorsabbak voltak náluk, így második erővé léptek elő. A Mercedes azonban még mindig elérhetetlen számukra.
Red Bull: A négyszeres világbajnok alakulat jelenleg csak a középmezőnyt erősíti, s hatalmas kihívással szembesült. A pénteken meghibásodó Renault erőforrás miatt Ricciardo kihagyni kényszerült a délutáni tréninget, de ami rosszabb hír volt számára, három motorral kell teljesítenie az évad további részét. A ’bikák’ leginkább a motor vezethetősége miatt szenvednek, Kvyat ki is esett a Q2-ben, míg ausztrál csapattársa csak a 7. helyről várhatta a startot. A versenyzők teljesítményének összevetését nehezíti, hogy Kvyat egy újabb technikai malőr miatt el sem tudott indulni a versenyen, míg Ricciardo a középmezőnyben küszködött, s csak 6. helyen ért célba. A csapat nemhogy a Mercedestől, de még a Ferrariktól és a Williamsektől is ’fényévekre’ van lemaradva, sőt a Sauber is előttük jár, persze ez nagyban köszönhető rengeteget erősödő Ferrari motornak. Az istálló és a Renault egymásra mutogat, Helmut Markoék már a kivonulás lehetőségét is felvetették. Persze mint tudjuk, az F1-ben hatalmas szereppel bír a politika, így nem kell túlságosan komolyan venni minden egyes kijelentésüket.
Folytatjuk....
(Forrás:sportrajongo.hu/Fotó:themalaymailonline.com)