Jump to content

Csapatról-csapatra: Maláj Nagydíj - 2. rész

2015. 03. 31. 08:25

Az elmúlt hétvégén Sepangban folytatódott az idei Forma-1-es világbajnoki küzdelem. Elemzésünkben az összes istálló produkciójáról szót ejtünk, összehasonlítjuk a pilóták teljesítményét, majd megpróbáljuk felállítani a jelenlegi erősorrendet. Ezúttal a Ferrarit, a McLarent és a Force Indiát vettük górcső alá.

Ferrari: Remek taktikai győzelem, briliáns gumikezelés a sepangi hőségben. Vettelék gyönyörű diadalt arattak, és mindent elmond a Ferrari erejéről, hogy Räikkönen a defekt után is képes volt feltornázni magát a 4. pozícióig. Hamilton mellett Vettel a másik esőmenő, így talán nem is akkora meglepetés, hogy az első sorba kvalifikálta magát. A Jégember újra peches volt, épphogy csak lemaradt a Q3-ról. Vasárnap nagyszerűen taktikáztak az olaszok, a Ferrarikon jól bírták a gyűrődést a Pirelli abroncsai, Vettel sakkban tartotta a Mercedeseket, majd mesteri győzelemmel zárta a napot. Hőségben szenzációsan bánnak a gumikkal, meglátjuk, mire mennek ezzel az év további szakaszában. Vettel hétvégéje volt, de Räikkönen is parádés teljesítményt nyújtott. Kínában tisztább képet kaphatunk a csapaton belüli erőviszonyokról.

McLaren: Kettős kiesés, hatalmas lemaradás, de megingathatatlan optimizmus. A McLaren ott folytatta, ahol Melbourne-ben abbahagyta – legalábbis látszólag. Ugyan simán kiestek a Q1-ben, a futamon pedig a technikai hibákig a mezőny végén autókáztak (teszteltek), ám mégis nagy előrelépésről számoltak be a pilóták, a McLaren-Honda tempója ugyanis javult. Alonsoék bizakodnak, s úgy vélik, az európai szezon kezdetekor felzárkózhatnak a középmezőnybe, ugyanis jelenleg csak a Force India szintjén állnak. A kvalifikáción Button, míg a versenyen a kétszeres világbajnok diktálta a tempót csapaton belül. A pillanatnyi helyzetüket tekintve azonban ez a legkevésbé sem érdekli őket.

Force India: Nem igazán lépett előre az indiai alakulat, ráadásul a McLaren is megérkezett a sarkukba. Ahogyan két hete megírtuk, Hülkenbergék melbourne-i kettős pontszerzése nagyban a szerencsének volt köszönhető, ez Sepangban be is igazolódott. A középmezőny végén tanyáznak, a futamon pedig már a McLarenek is tartották a tempójukat, tehát még mindig hiányoznak a kilométerek az új autóból. Hülkenberg mind az időmérőn, mind a versenyen gyorsabb volt, ám vasárnap a csapat utasítására végül nem előzhette meg mexikói csapattársát.

Folytatjuk...

(Forrás:sportrajongo.hu/Fotó:formula1.com)