A 2009-es világbajnok tavaly év végén nehéz időszakon ment keresztül, hiszen jelenlegi munkaadója sokáig nem tudta eldönteni, kit tartsanak meg, ki legyen a visszatérő Fernando Alonso csapattársa. Végül a rutinos brit pilótára esett Ron Dennisék választása, így az újonc Kevin Magnussennek csak a tartalékversenyzői szerep maradt. A korábbi hírek arról szóltak, hogy Button kétéves szerződést kapott, ám Eric Boullier szavaiból úgy tűnik, ez egy 1+1 éves, opciós joggal ellátott kontraktus lehet. Ez azt jelenti, hogy Buttonnek még nagyobb elánnal kell dolgoznia, partiban kell lennie kétszeres világbajnok márkatársával, hiszen a McLaren számos tehetséget nevelt ki az elmúlt időszakban: ott van a már említett Magnussen, valamint a GP2-ben szenzációs formában vezető Stoffel Vandoorne. Eric Boullier csapatvezető szerint még nincs itt az ideje Button jövőjéről beszélni, egyúttal nagyon elismerően nyilatkozott a mezőny legrutinosabb tagjáról.
„Jelenleg nincsenek ilyen terveink, ezt a témát még nem vitattuk meg. Az emberek úgy vélik, Fernando az egyik legjobb versenyző – igazuk is van. Ám ezzel kissé alábecsülik Jenson képességeit. Ő egy rendkívül jó versenyző, remek munkakapcsolatot ápolunk vele. Láthatjuk, mindketten elég tehetségesek ahhoz, hogy megfeleljenek egymásnak, s egymás ellen versenyezzenek.” – zárta gondolatait a francia szakember.
Buttonról korábbi csapattársa, Kevin Magnussen sem feledkezett meg. A dán is úgy érzi, a 15-szörös futamgyőztes kollégája nem kapja meg a kellő elismerést.
„Jenson világklasszis pilóta, aki nem mellesleg egy világbajnok. Sokan alulértékelik, talán azért, mert anno Hamilton csapattársa volt a McLarennél. Egyúttal egy nagyon kedves fickó, nem nyúl tisztességtelen, alattomos trükkökhöz, szóval tényleg egy jó srác. Tavaly egymás ellen is versenyeztünk, és mindvégig tisztességes csatát vívtunk. Sokat tanultam tőle, mert nyitott felém, és nagyon fair módon viselkedett velem.” – méltatta a már 270 versenyt teljesítő brit versenyzőt.
(Forrás: thisisf1.com/motorsport.com/sportrajongó.hu/Fotó: telegraph.co.uk)