„Nem fogunk még két évig ezekkel az esélytelen motorokkal elkörözgetni az F1-ben” – közölte csütörtökön Helmut Marko, az osztrák istálló tanácsadója.
A csapatvezetés a vasárnapi Osztrák Nagydíj után ül le tárgyalni a gyárral a 2016 végéig aláírt együttműködésről, mivel a mostani erőforrásokból hiányolja a lóerőket és a megbízhatóságot. A hazai futamon a Red Bull várhatóan újabb motorvariánst próbál ki – idén már az ötödiket –, és elképzelhető, hogy emiatt tíz hellyel hátrébb sorolják majd az autóit a rajtrácson. A Red Bull Sebastian Vettel révén sorozatban négy világbajnoki címet szerzett 2010 és 2013 között a Renault-val. A tavaly bevezetett turbós motorokkal azonban gyengélkedik a csapat, amely jelenleg a negyedik helyen áll a pontversenyben, pilótái közül az ausztrál Daniel Ricciardo a hetedik, az orosz Danyiil Kvjat pedig a nyolcadik.
Az angliai székhelyű istálló 2020-ig biztosan marad az F1-ben, és ha új beszállító után akar nézni, akkor – mivel a Mercedes kizárható – a Ferrari jöhet szóba. Az olasz gyár korábban évekig ellátta motorokkal a Red Bull fiókcsapatát, a Toro Rossót. Sajtóértesülések szerint az osztrákok akár a jelenlegi Ferrari-motorok gyengébb kiadásaival is beérnék.
(Forrás:sportrajongo.hu;mti/Fotó:skysports.co.uk)