Raikkonen 9 évesen kezdett el gokartozni, majd a gokartos és a Formula-Renault-s sikerek után a Formula–1-es Sauber-Petronas csapat vezetője, Peter Sauber figyel fel a fiatal finn eredményeire és 2000 szeptemberében meghívta egy tesztelésre, majd később még továbbiakra. Saubernek tetszett, amit látott és leszerződtette Räikkonent a 2001-es szezonra csapatához, mindössze 23 együléses verseny után. Räikkönen a teszteken megfutotta a szuperlicenchez szükséges kilométereket, így ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre az FIA-tól az első három futamra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz balesetet vagy követ el komoly szabályszegést. Räikkönen nem okozott csalódást, sőt, első versenyén rögtön pontot szerzett egy hatodik hellyel. 2002-ben a McLarenhez szerződött, ahol első évében a világbajnokság 6. helyén végzett. 2003-ban szerezte meg élete első győzelmét a Maláj Nagydíjon, és egészen az év végéig harcban volt a vilábajnoki címért, melyről végül 2 ponttal maradt le. 2004-ben a Ferrari dominanciája mellett műszaki hibák is útját állták, 2005-re azonban ismét világbajnoki esélyessé lépett elő: a dobogós helyezések mellett nyerni tudott Spanyolországban, Monacóban, Kanadában, Belgiumban, és Japánban is, utóbbi versenyen a 17. helyről rajtolva az utolsó körben előzte meg Giancarlo Fisichellát. A győzelmek mellett azonban a technikai gondok sem kerülték el, így ismét lemaradt a világbajnoki címről. 2006 futamgyőzelem nélkül telt el, 2007-ben pedig átszerződött a Ferrarihoz a visszavonuló Michael Schumacher helyére. Rögtön első versenyén nyerni tudott, utána azonban kisebb hullámvölgy következett: az újonc Lewis Hamilton és Fernando Alonso sokkal meggyőzöbb volt ebben a korszakban a Ferrari párosánál. Ez a korszak Franciaországban és Angliában zárult le, ahol Raikkonen nyert, ezt követően pedig folyamatosan szállította a dobogós helyezéseket, az év végén pedig - némi szerencsével - 1 ponttal megelőzve Hamiltont és Alonsót világbajnok lett. A 2008-as évben nem sikerült címet védenie, 2009-ben pedig már egy sokszor motiválatlan Raikkonent lehetett látni, aki nem igazán tudott alkalmazkodni az új változtatásokhoz, így nemvolt meglepő, hogy az év végén távozott a Forma 1-ből. 2 év kihagyás - próbálkozások a raliban és az IndyCarban - után a visszatérő Lotus ajánlott szerződést Raikkonennek, aki azt el is fogadta. A visszatérés parádésra sikerült, a finn 209 pontot szerzett, az "újkori" Lotus első győzelmét is megszerezte Abu Dhabiban, a világbajnokságban pedig a 3. helyen zárt. A 2013-as idényt rögtön győzelemmel kezdte, azonban a Lotus pénzügyi problémái rányomták a bélyeget az egész évre. Kimi és a csapat kapcsolata megromlott, 2013 közepén pedig bejelentették, hogy visszatér a Ferrarihoz. 2014 katasztrófális volt mind Raikkonen, mind a Ferrari számára: a csapat futamgyőzelem nélkül maradt, a finn folyamatosan kikapott Alonsótól, legjobb eredménye pedig egy belgiumi 4. hely volt. 2015-re Sebastian Vettel lett a csapattársa, és ő, valamint a Ferrari egyértelmű fejlődése Raikkonennek is jót tett. Általában kikap a fiatal némettől, és néha tőle szokatlan hibákat is elkövet (Kanada, Ausztria, Oroszország), de folyamatosan pontszerző helyeken ér célba. 2016-ban is a Ferrarinál marad, kíváncsian várjuk a folytatást.
(Forrás: sportrajongo.hu/wikipédia; fotó: sportrajongo.hu/autsport.com/f1fanatic.co.uk)Iceman: 36!
Ma ünnepli 36. születésnapját a "Jégember", azaz Kimi Raikkonen, a Sauber, a McLaren és a Lotus egykori, a Ferrari jelenlegi pilótája, aki 2007-ben világbajnoki címet szerzett a Vörösökkel.