A német Sebastian Vettel maradt az élen az első tesztnap végén a 2016-os Forma–1-es teszteknek helyet adó Circuit de Catalunyán, Barcelonában. A négyszeres világbajnok a mezőnyből egyedüliként 1 perc 25 másodperc alatti köridővel bizonyult a leggyorsabbnak, több mint fél másodperccel megjavítva a tavalyi Spanyol Nagydíj időmérő edzésén futott legjobb idejét.
A ferraris mögött az a Lewis Hamilton zárt, aki a nap délelőttjén kétszer is oda-vissza váltotta magát Vettellel az elsőségért. A címvédő világbajnok elképesztő mennyiségű tesztkilométert pumpált az új Mercedesébe, egészen pontosan 156 (!) kört – több mint két teljes versenytávot – tett meg.
Ellentétben a nagydíjhétvégékkel, a teszteken a csapatok idén szinte teljesen szabadon választhatnak gumit, és ennek megfelelően a nap végére néhányuknál előkerült az itt egyébként nem használatos citromsárga jelzésű lágy keverék is. Alfonso Celis Jr. Force India-tesztpilóta ezt használva ugrott fel az 5. helyre a nap hajrájában, valamint Jenson Button és a Manor újonca, Pascal Wehrlein is ennek segítségével mozdult el a hátsó traktusokból.
Az újonc Haas-csapat délelőtti elsőszárny-leválása bizonyult az egyetlen olyan alkalomnak, amikor piros zászlóval meg kellett szakítani a körözést – az amerikaiak nagyágyújának, Romain Grosjeannak az autójáról a célegyenesben szakadt le a kritikus fontosságú alkatrész. Az istálló az esetet követően órákra „magára zárta” a garázsajtót, és végül úgy folytatták a programot, hogy egyáltalán nem is léptek át egy bizonyos sebességet az egyenesekben. Az alakulatnál holnapra ígértek megerősített szárnytartó-pilléreket.
Megbízhatóság szempontjából mindazonáltal korántsem alakult zökkenőmentesen a nap. Daniel Ricciardo ugyan harmadik lett, egy hajszállal megelőzve a williamses Valtteri Bottast, ám a délelőtt egy jelentős részét egyelőre ismeretlen eredetű problémák miatt ki kellett hagynia. A hatodik Button, valamint a hetedik Carlos Sainz is huzamosabb ideig a bokszutca foglya volt – a brit szintén a délelőtt, míg a spanyol a késő délután folyamán. A Toro Rossónál idő előtt abba is hagyták a körözést az egyelőre egyenletesen sötétkék tesztfestésben tetszelgő kocsival – tették mindezt 55 kör után.
Wehrlein lágy keveréken futott leggyorsabb köre, illetőleg Grosjean problémái láttán a két kiscsapat közül végül a franciáé végzett hátrébb az eredménylistán, azonban a szintén technikai problémák sújtotta Jolyon Palmer gyári Renault-ját még ő is meg tudta előzni.
A négynapos teszt holnap délelőtt folytatódik a katalán pályán.