Lewis Hamilton váltócsere miatt hátrasorolásos büntetést kap Kínában, a vb-sorozat idénybeli harmadik futamán. Hamilton számára a legelőkelőbb rajthely a hatodik lehet, mindez egy váltócserének köszönhető, amiért öt rajthelyes büntetést kapott a brit, aki tavaly az első helyről indulhatott a versenyen.
A Mercedes beszámolója szerint várhattak volna ugyan a cserével, de azzal kockázatot vállaltak volna, ugyanis nem tudni, hogy a váltó 600, vagy mondjuk csak 100 kilométert bír. A cserét végül az is indokolta, hogy Kínában könnyebb előzni, mint a soron következő pályákon, így Hamiltonnak lesz esélye a felzárkózásra.
„Ez a legjobb pálya egy ilyen cserére az első hat verseny helyszíne közül, mivel Sanghaj jobb esélyt kínál az előzésre, mint a következő pályák, így a büntetés összességében itt a legkevésbé fájó” – érvelt cseréjük helyessége mellett az istálló szóvivője a Motorsportnak.
A Mercedes megtehette volna, hogy a helyzet alaposabb kiértékelése érdekében a pénteki szabadedzésen a régi váltóval küldi pályára versenyzőjét. Végül azért döntöttek a mielőbbi váltócsere mellett, mert abban az esetben, ha más versenyző is büntetést kap a következő napokban, az FIA a büntetés időpontját is figyelembe veszi a rangsorolásnál, s az első hátrasoroltat bünteti először. Elméletben tehát Hamilton akár még nyerhet is pozíciót később.
A háromszoros világbajnoknak ugyanakkor ezzel is mindenképpen felzárkózásra kell hangolnia. Ismét. Nem ismeretlen helyzet ez számára: hiába szerezte meg ugyanis a pole pozíciót mindkét alkalommal, Ausztráliában a hatodik, Bahreinben a hetedik helyre esett vissza rossz rajtja után, miközben csapattársa, Nico Rosberg mindkét alkalommal nyerni tudott.