Tavaly a rendkívüli időjárás miatt kisebb volt a létszám, de idén a jelenlegi előrejelzések alapján nem kell erős viharra számítani. Az abszolút győzelemre az elmúlt évekhez hasonlóan ismét a kéttestű hajók, a katamaránok a legesélyesebbek. Hogy közülük melyik végez majd az élen, az nagyban függ a szélviszonyoktól, a csapatok összeszokottságától és a választott versenytaktikától.
Az útvonal követi a hagyományokat: a résztvevők a Balatonfüred előtti, mintegy hat kilométer széles rajtvonalról egyszerre indulnak el keleti irányban. Az első pályajel Balatonkenese előtt van, ezt megkerülve Siófok felé vitorláznak. Innen a Tihanyi-szoroson át Keszthely felé vezet az út, ahonnan már visszafelé jönnek a célvonalra, amelyet a balatonfüredi hajóállomás előtt tűznek ki.
Esélye lehet a győzelemre a tizenkétszeres bajnok Litkey Farkasnak, aki Festipay (korábban Artemis) nevű hajójával vág neki a távnak, de győzhet a jelenlegi Kékszalag-időrekordot tartó Opel Fifty-Fity (kormányos: Józsa Márton), a 2015-ös győztes, a svájci Safram csapat is (Rodolphe Gautier), akik idén ismét a Balatonon vannak, vagy a többszörös világbajnok német Roland Gäbler is.
Az abszolút győztesek a Herendi Procelánmanufakúra csodálatos díjaiért küzdenek. ezen kívül természetesen eredményt hirdetnek több mint harminc hajóosztályban is, s különdíjat kapnak a hagyományos egytestű és a modern egytestű hajók is. Önmagában az is óriási sportteljesítmény, ha egy hajó teljesíti a távot az ellenfelekkel és az időjárás viszontagságaival – néha a szélcsenddel, néha az igen erős szelekkel – megküzdve, az előírt 48 órán belül.
A verseny kísérőprogramjai közül kiemelkedik a Magyar Vitorlás Szövetség autós partnere, az Audi által támogatott Audi Speed Challenge sebességi verseny. Pénteken 15.00 órakor a Kékszalag leggyorsabb hajói a balatonfüredi móló előtt versenyeznek egymással, s a nézők testközelből élvezhetik a száguldó katamaránok küzdelmét. Ezen kívül a Balatonfüredre látogatók rádiótávirányítású modellvitorlások versenyében, reflektorfénybn bonyolított ifjúsági versenyben és a Balaton klasszikus vitorlásainak parádéjában is gyönyörködhetnek majd.
A Travel Channel támogatja a Modell Vitorlás versenyt és az Erste World az ifjúsági osztályok Kékpántlika versenyét. Balatonfüred színes kulturális programokkal járul hozzá a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj színesítéséhez, amelyekről a www.kekszalag.hu oldalon folyamatosan frissülő információkat találhatók.
„A verseny nem jöhetne létre a Magyar Vitorlás Szövetség rendező csapatának áldozatos munkája és szponzoraink támogatása nélkül, akik segítségét ezúton is szeretném megköszönni” – mondta dr. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke a sajtótájékoztatón.
„Az Erste World világa épp olyan, mint amit a Kékszalag is képvisel. Ezért együttműködésünk alapját a megegyező értékeink jelentik: az értékteremtésben hiszünk, nagyra értékeljük az emberi teljesítményeket, és egyszerre támaszkodunk a tradíciókra és a modern technológiára” – mondta Kállay Andás, az Erste Bank Hungary Prémium, World és Private Banking üzletágának vezetője. A tavalyi versenyen az indulók hatalmas vihar után, erős szélben vágtak neki a távnak, hogy bebizonyítsák, a természet erejét nemcsak technikai megoldásokkal, hanem emberi akaraterővel és kitartással lehet legyőzni. Úgy viselkedtek, ahogy az Erste World ügyfelei is, akik hisznek önmagukban, és úgy tudnak sikeresek lenni, hogy közben mások számára is példát mutatnak.
Ennek az ügyfélkörnek az Erste Bank az egyik meghatározó pénzügyi szolgáltatója Magyarországon, kiváltképp 2017 februárja óta, amikor is az Erste Bank megvásárolta a Citibank lakossági üzletágát. Kállay András szerint a kiemelt prémium ügyfél státuszhoz szükséges megtakarítással, vagyonnal hazánkban nagyjából 100 ezer család rendelkezhet, melyből már 15 százalék az Erste ügyfelei közé tartozik. „Az erős piaci pozíció elérése után sem ülünk ölbe tett kézzel, folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat és nyitottak vagyunk további portfólió-átvételre is” – hangsúlyozta Kállay András.